AROMAS HOUSE - МАГАЗИНИ ЗА СЛАДКАРСКИ ИНСТРУМЕНТИ И МАТЕРИАЛИ

AROMAS HOUSE - МАГАЗИНИ ЗА СЛАДКАРСКИ ИНСТРУМЕНТИ И МАТЕРИАЛИ
AROMAS HOUSE - МАГАЗИНИ ЗА СЛАДКАРСКИ ИНСТРУМЕНТИ И МАТЕРИАЛИ

Monday, November 9, 2015

Печена ципура върху морска сол / Gilthead Bream Baked in Sea Salt



Неведнъж съм споделяла, че не съм фен на рибата и приготвям риба само по Никулден, но напоследък младежът си нарича рибни дни, та ми се налага да импровизирам с бързи и лесни рецепти, които няма как да се объркат :)

Необходими продукти:

2 пресни ципури, почистени
1 лимон, нарязан на тънки кръгчета
4-5 стръка свежа машерка
10-ина зърна цветни пипери (или черен пиоер)
2 с.л. зехтин
500 г едра морска сол


Начин на приготвяне:

Загряваме фурната на 200С.
Застиламе плитка тава с хартия за печене, изсипваме 500 г едра морска сол и разстиламе равномерно.
Измиваме и подсушаваме почистената ципура върху кухненска хартия.
С кухненска ножица изрязваме перките (аз съм ги оставила неизрязани ;).
С остър нож прорязваме напречно рибките и подпъхваме в процепите резенчета лимон.
Подреждаме резенчета лимон и стркчета мащерка и в коремчетата им.
Поставяме ципурата върху морската сол
Поръсваме със зехтин, стръкчета или листа свежа мащерка и зърна пипер (без да солим - рибата ще си поеме от солта).
Печем в предварително загрята до 200С фурна 20-25 минути.
Поръсваме допълнително със свежа мащерка, по избор.


Невероятно вкусно :) по думите на поръчителя...

3 comments:

  1. Мина,
    приготвяла съм и риба, и пиле върху морска сол.Много лесна рецепта е и става вкусно с подходяща гарнитура.Твоята ципура също е станала прекрасна.
    Поздрави !

    ReplyDelete
  2. Ще проверим съвсем скоро думите на поръчителя,отдавна се каня да си припомня вкуса на ципурата,незнайно защо ми се е загнездила в графа не любими,но то и сьомга не обичах,а ето че вече да.....а снимките-божеее,вълшебни са,скъпа!

    ReplyDelete
  3. здравейте, а обръщате ли рибите по някое време? Ако не ,отгоре рибата поема ли пак сол? Благодаря :о)

    ReplyDelete

Blogging tips