AROMAS HOUSE - МАГАЗИНИ ЗА СЛАДКАРСКИ ИНСТРУМЕНТИ И МАТЕРИАЛИ

AROMAS HOUSE - МАГАЗИНИ ЗА СЛАДКАРСКИ ИНСТРУМЕНТИ И МАТЕРИАЛИ
AROMAS HOUSE - МАГАЗИНИ ЗА СЛАДКАРСКИ ИНСТРУМЕНТИ И МАТЕРИАЛИ

Monday, May 12, 2014

Агнешки котлети с шамфъстък / Pistachio Crusted Rack of Lamb



Рецептите на Джейми Оливър, бог знае защо, редовно ме саботират :)
Все нещо се обърква - или основен продукт ще се окаже изяден в последния момент от непосветен и вечно гладен член на семейството, или аз нещо няма да съм догледала и ще съм пропуснала (или подменила) набавянето на съществена съставка... Не ми се получават - и това си е!!
Подобна се оказа и съдбата на агнешките ни котлети за Гергьовден, идеята за които бегло заимствах от предложение на Джейми Оливър, но едва след като вече бях приключила с подготвителната работа и бях подгряла фурната, забелязах, че са оформени като пържоли  (без ребрата към тях) и няма никакъв шанс да бъдат оформени като котлети по френски тертип или нарязани читаво, поне от моя милост!
Та по-раздърпани и нескопосано нарязани агнешки котлети пържоли едва ли скоро пак ще видите ;)

Необходими продукти:

4 агнешки котлета, с  по три ребра всеки, оформени по френски :)
1 ч.л. едро смляна морска сол, или на вкус
1 ч.л. прясно смлян пипер, или на вкус
2 с.л. зехтин
2-3 цели скилидки чесън
2 с.л. дижонска горчица

За коричката с шамфъстък:
50 г суров шамфъстък, обелен
листата от 1/2 връзка свеж магданоз
листата от 2 стръкчета свеж джоджен
листата от 1 стръкче свеж розмарин
настърганата кора от 1/2 лимон
2 скилидки чесън
около 100 г пресни трохи - от кето хляб при КЕТО
50 г пармезан, настърган
голяма щипка едро смляна морска сол, или на вкус
голяма щипка прясно смлян пипер, или на вкус
1 с.л. зехтин

За гарнитурата:
2 клонки чери домати
1 с.л. зехтин
1 ч.л. балсамов оцет
сол и пипер на вкус
150 г дребни печурки, почистени и измити
30-50 г чесново масло (50 г. масло, на стайна температура; 1 с.л. свеж розмарин, нарязан на ситно; 1 скилидка чесън, пресована; шипка сол, или на вкус)

Начин на приготвяне:

В блендер смесваме всички съставки за шамфъстък коричката, без зехтина - и блендираме, докато получим хомогенна зелена смес. Добавяме зехтина и отново за кратко блендираме.
Изсипваме сместа в дълбок съд и оставяме настрани.
Поръсваме със зехтин, балсамов оцет и сол и пипер чери доматите и оставяме настрани.
Настъргваме (или нарязваме) чесновото масло върху гъбите и оставяме настрани.

Леко нарязваме с остър нож мазнината по котлетите и втриваме равномерно солта и пипера.
Загряваме зехтина на силен огън в тиган с тежко дъно, добавяме скилидките чесън и запечатваме котлетите в сгорещения зехтин от всички страни за 6 минути. Прехвърляме в чиния и оставяме леко да се охладят.
Загряваме фурната до 220С или 200С с вентилатор.
С четка или гърба на лъжица, разпределяме горчицата равномерно върху обгорената мазнина на котлетите.
С притискане нанасяме щедро от сместа за коричката върху намазаните с горчица котлети.
Прехвърляме върху покрита с хартия за печене плитка тава и печем 15-20 минути за средно-изпечено, или малко по-дълго, ако предпочитаме месото не толкова розово.
За последните 10-15 минути от печенето добавяме чери доматите и гъбите и печем, докато се пекат и котлетите
Оставяме котлетите да си починат за 5-10 минути преди да нарежем с остър нож и поднасяме със запечените домати и гъбите.



9 comments:

  1. Напълни ми се устата само като съзерцавам гледката,Мина,а от тези билки,шам фъстък и масло сигурно аромата е бил божествен в цялата къща....истинска прелест си приготвила отново за празничната трапеза!
    Нямам грам съмнение,че въпреки недоволството ти от формата,не сте им простили изобщо-толкова крехки и сочни пържолки,пардон котлетки :) .
    Да се върна още малко назад,мисля,че имам пропуски :)

    ReplyDelete
  2. Най-ги обичам така раздърпани!
    Но ухаещи божествено :)
    Прегръдки, Мина!

    ReplyDelete
  3. Минче, да ти кажа пак са си ОК. И на мен рецептите на Джейми не винаги ми се получават, но твойте са страхотни, незнам защо са твоите подозрения относно формата- пак са си вкусни:)

    ReplyDelete
  4. За мен тези котлети изглеждат невероятно изкусително! Дори съм сигурна, че са точно такива, а страхотният начин на представяне засилва желанието в мен да ги опитам :)
    Поздрави!

    ReplyDelete
  5. Мина, на една вълна сме явно с теб тези дни. Аз правих наскоро филета от сьомга в песто от шам фъстък :))) Много вкусно се получи. Сигирна съм, че и твоите пържолки са много аромтни и вкусни! Чудесни снимки!

    ReplyDelete
  6. Сега аз отношение дали е вкусно не мога да взема, защото не консумирам, но пък изглежда доста апетитно с тоя шам! Хубаво е! Прекрасен ден!

    ReplyDelete
  7. Еее , не , не трябваше да влизам тук, зашеметяващи кадри на изкушаващо ястие! Невероятна си, прегръдки!

    ReplyDelete
  8. Как сега да работя спокойно?! Невероятни снимка и рецепта, Мина! Прегръдка! ;)

    ReplyDelete
  9. С най-голямо удоволствие бих си хапнала от тези толкова апетитни котлети, макар и "не оформени по френски"! :)
    Поздрави!

    ReplyDelete

Blogging tips